Istraživanje koje za UNICEF 2012. godine provela agencija Ipsos Puls pokazalo je da 23% roditelja šestomjesečne djece u Hrvatskoj ne čita i ne gleda slikovnice sa svojim bebama te da zajedničko čitanje nije dio svakodnevnih navika 9% roditelja jednogodišnjaka, 7% roditelja trogodišnjaka i 14% roditelja šestogodišnjaka. Istraživanje je pokazalo i da 4% jednogodišnjaka, 2% trogodišnjaka i 1% šestogodišnjaka nema niti jednu slikovnicu. Cilj je kampanjom „Čitaj mi“ obuhvatiti sve roditelje i djecu, a čitanje učiniti bliskom navikom roditelja i djece za koju je dovoljno izdvojiti već 15 minuta dnevno.
Čitanje djeci od rođenja važno je jer razvija predčitalačke i čitalačke vještine što im kasnije pomaže u svladavanju školskog gradiva i postizanju većeg uspjeha u životu. Cilj za koji se UNICEF zalaže je da svako dijete u Hrvatskoj dobije svoju prvu slikovnicu i da svi roditelji budu upoznati s dobrobitima čitanja djeci od najranije dobi.
Kampanju organiziraju Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskog knjižničarskog društva, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatsko čitateljsko društvo, Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, Hrvatsko logopedsko društvo i UNICEF Hrvatska, pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.
Tekst/Foto: UNICEF
Dirljivo pismo djeteta koje će vam otvoriti oči: Nakon cijelog dana u vrtiću, želim opet biti tvoja beba
Tigar roditeljstvo - prednosti i nedostaci ove metode odgoja i kako znati je li ovo vaš stil
Znakovi po kojima možete znati da je beba dobila dovoljno mlijeka
Dr. Rajović: Nove generacije sve su sebičnije i motorički slabije, a ovo bi stručnjak zabranio kod učenja
5 zabluda o odgoju: Treba li djetetu sve olakšati i ponašaju li se i dobra djeca 'zločesto'?